... aneb od všeho trochu a tak trošku o ničem
co se mi přihodilo mezi časným ránem 31. července 2009 a pozdním večerem 15. ledna 2010
na Východě, u tří moří, v největším evropském městě, v zemi musulmánské, prostě v Turecku ...

Po žních k Turkovi! .LIVE!

Šumperk - Čarovna - neděle 7. února, 18:00 [plakát]
Olomouc - ve spolupráci s POSPOL, Přírodovědecká fakulta UP, učebna 3003 - úterý 2. března, 18:00 [plakát] zrušeno
Brno - v rámci cyklu Cestovatelské středy, Přírodovědecká fakulta MU, posluchárna G1 - středa 17. března, 18:00 [plakát 1] [plakát 2]
Praha - Národní informační centrum pro mládež - čtvrtek 25. března, 19:00 [plakát 1] [plakát 2]
Olomouc - ve spolupráci s POSPOL, Přírodovědecká fakulta UP, učebna 3003 - pondělí 19. dubna, 18:00 [plakát]
Brno II - Klub cestovatelů - pondělí 26. dubna, 18:30 [plakát]

Zimní slunozvraty (21. - 22. prosince 2009)

Vítejte v anarcho-anachronické směsi zážitků posledních 50 hodin. Nejprve dnešní ráno. Již dlouho jsem měl v plánu nahráti pro vás hlas muslimského světa neboli zpěv, halekání , kvílení (či jak to nazvat) muezínů. Pečlivě jsem vybral místo (Sultanahmed) a zjistil správný čas (7:18). Ráno jsem vstal před šestou a chytil první loď do Evropy. Přesunul jsem se na místo a vybalil dopručené vybavení - přehrávač MP3 značky iriver bílé barvy. A čekal. A čekal. A čekal. A dočkal se zjištění, že někde v mém Matrixu je chyba a Alláh Akbar nebude. Tak jsem si pouze vychutnal úžasný východ slunce na turistů prostém nejturističtějším místě İstanbulu a cestou domů pro vás nahrál něco jiného (a protože MySpace sežralo imeem, který jsem používal, tak bude chvilku trvat, než najdu nový způsob, jak sem věšet empétrojky).
Včerejší večer se rozplynul klidně jako dým nad nargile, tavla skóre - 5:0 pro mě.
O poznání poznamenáníhodný byl večer nedělní. Krátce po poledni jsem vyrazil na oběd ke kamarádce, dohodnout se na sdílení učebnic pro blížící se zkoušky. K obědu jsme vytvořili poctivý evropský (kuřecí) řízek a jako přílohu vynikající neevropský kus-kús. Po obědě přišel čas na pravý turecký čaj a nepravý turecký med (dovezený z ČR). A po čaji přišla Diana se svojí tetou, která právě dorazila z Litvy a jejím přítelem, který s sebou přivlekl 30kg potravy. A jaké! Vepřová pečeně, tmavý chléb, medová pálenka a sladké vánoční pečivo. Milé překvapení se změnilo v malé Vánoce. Bohužel jsem musel odejít dříve, protože jsem byl na večer domluven s tureckým kamarádem na pivko. Na to už však nedošlo.
Kamarád se cestou na místo srazu stal svědkem hádky dvou řidičů - civilisty a policisty. Slušně jim navrhnul, že mohou pokračovat poté, co odstaví vozidla stranou a obnoví tak provoz. Okamžitě byl legitimován a policista beze slova nastoupil a odjel. S občankou. Kamarád zavolal na policii, aby se dozvěděl, že pro něj nemohou bohužel nic udělat. Tak zavolal svému šéfovi a společně se vypravili na místní policejní stanici. Mě pro jistotu poslali domů, za což jsem nyní velmi vděčný. Na stanici se kamarád opět potkal se "svým" příslušníkem. K jeho překvapení se před ním místo občanské průkazu objevil protokol s přiznáním, že vyhrožoval policii a bránil jí ve výkonu služby. To samozřejmě odmítl podepsat a než se nadál, ocitl se na noc v cele. Bez telefonu, bez vysvětlení. Teprve ráno, když se do věci vložil jeho známý právník byl propuštěn, nicméně jej čeká řízení před soudem.

Žádné komentáře: